backpack-surfer کوله گرد

کوله گرد

ارائه دهنده معتبرترین اطلاعات و خدمات گردشگری در ایران

کوله گرد

ارائه دهنده معتبرترین اطلاعات و خدمات گردشگری در ایران

نوروز 99 با کوله گرد backpack surfer 99

کوله گرد

ارائه دهنده اطلاعات سفر در سراسر ایران
ارائه دهنده اطلاعات هتل ها، محل های اقامت و رستوران ها در سراسر ایران
ارائه دهنده اطلاعات و نقشه مناطق گردشگری و فصول گردشگری در سراسر ایران
ارائه دهنده اطلاعات تورهای مسافرتی و تور لیدرها در سراسر ایران

جهت هرگونه مشاوره تلفنی لطفا با شماره های 09354180014 و یا 09124843812 تماس حاصل فرمایید.

backpack-surfing کوله گردی

بایگانی

رستوران و گردشگری غذا

پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۵۰ ب.ظ

 

 

گردشگری غذا

گردشگری غذا یکی از فعالیت های عمومی و همه جانبه است و تمام جنبه های غذا از دستگاه های فروش خودکار و فروشنده های دوره گرد گرفته تا رستوران های لوکس و درجه یک را پوشش می دهد و هر کسی که به هر شکلی با غذا سروکار دارد، قسمتی از این صنعت محسوب می شود. علاقه گردشگران به غذا و گردشگری غذا تا جایی پیش رفته که 86 درصد گردشگران، غذا را به عنوان یکی از بهترین تجربیات گردشگری خود معرفی کرده اند. توجه به این آمار نشان می دهد غذا می تواند سمبل و نماد و برندی برای معرفی مقصد گردشگری باشد.

در عین حال نباید فراموش کرد گردشگری غذا سهم چشمگیری در گردشگری دارد، چنان که حدود 200 میلیارد دلار از اقتصاد گردشگری دنیا به گردشگری غذا باز می گردد و هر گردشگری بین 150 تا 200 دلار در سفرهای خود برای خوراک هزینه می کند

 

انواع غذاخوری(ایرانی)

 

  • سفره‌خانه
  • طباخی
  • دیزی‌سرا
  • چایخانه
  • چلوکبابی

سفره‌خانه:
سفره‌خانه یا سفره خونه گونه‌ای از رستوران با محیط و معماری سنتی ایرانی است که در آن خوراکهای سنتی ایرانی پخت و ارائه می‌شود.

 

طباخی:
طباخی (در اصطلاح عامیانه: کله‌پزی) گونه‌ای از غذاخوری سنتی ایرانی است که در آن غذاهای سنگین و پرحجم مانند کله‌پاچه، خوراک مغز، خوراک زبان و … ارائه می‌شود.

 

دیزی‌سرا:
مکان ای است که به صورت خاص و حرفه‌ای به عرضه و توزیع نوعی خوراک سنتی ایرانی به نام دیزی(آبگوشت) می‌پردازد.. و معمولاً در ظروف ای سفالی و لعابدار طبخ آماده و سرو می‌شود که به دیزی سنگی معروف است آبگوشت(شوربا یا دیزی یا پیتی) یکی از غذاهای سنتی ایران است. در طبخ آبگوشت از گوشت و دنبه گوسفند، گوجه فرنگی (و یا رب گوجه فرنگی) و برخی حبوبات از قبیل نخود و لوبیا استفاده می‌شود. خوراکی رقیق که از پختن گوشت و پیاز و سیب زمینی و حبوبات درست می‌شود که در دو مرحله می‌خورند اول آب آن را با تکه‌های نان مخلوط نموده، می‌خورند (تلیت). بقیه مواد را می‌توان با گوشت‌کوب کاملاً کوبیده یا نکوبیده با نان، پیاز و چاشنی مانند ترشی و سبزی خوردن میل می‌کنند(گوشت کوبیده). در صورت پخته شدن در ظروف سنگی آن را دیزی سنگی می‌نامند. برخی افراد از طریق ترید کردن، نان‌های خشک را به مصرف مفید می‌رسانند. همچنین دیزی یکی از غذاهای محلی همدان به‌شمار می‌آید.

 

چایخانه:
از مکان‌های است که عموماً به عرضه‌ای چای و دمنوش‌های ایرانی و گاه شرقی در غالبی خاص یا سنتی مانند استکان کمر باریک و رسوم خاص ارائه می‌دهد... امروزه با گسترش کافه و کافی شاپ‌ها این مکان‌ها از رونق افتاده است

 

چایخانه:
از مکان‌های است که عموماً به عرضه‌ای چای و دمنوش‌های ایرانی و گاه شرقی در غالبی خاص یا سنتی مانند استکان کمر باریک و رسوم خاص ارائه می‌دهد... امروزه با گسترش کافه و کافی شاپ‌ها این مکان‌ها از رونق افتاده است

 

انواع رستوران

  • رستورانهای اصلی                  MAIN RESTAURANT
  • رستورانهای سنتی وبومی        TRADITIONAL RESTAURANT
  • رستورانهای داینینگ روم           DINING ROOM
  • رستورانهای بالروم                   BALL ROOM
  • رستوران گریل روم                   GRILL ROOM
  • رستوران باربکیو                      BARBECUE RESRAURANT
  • کافی شاپ                           COFFEE SHOP
  •  تی لانج                               TEALUNGE
  • سلف سرویس                       SELF SERVICE
  • بوفه                                     BUFFET

 

  • رستوران اصلی:

اینگونه رستورانها در حقیقت همان مکانهای پذیرایی از میهمان هستند که اغلب از منوی تقریبا مشابه جهت ارائه خدمات در سطح یک کشور استفاد کرده و نمونه ای از واحدهای پذیرایی بوده که خارج از هتل نیز به چشم میخورند.اینگونه رستورانها در دو تایم نهار وشام فعال بوده ولازم بذکر است جهت پذیرایی از میهمان  اغلب ازروش پلیت سرویس همراه با بهترین و مرغوبترین ابزار پذیرایی استفاده میگردد.

 

  • رستورانهای سنتی وبومی

در اغلب هتلهای بین المللی معمولا با توجه به پیشینه های فرهنگی.تاریخی و موقعیت جغرافیایی رستورانهایی با عنوان رستوران سنتی یا محلی وبومی دیده میشود که با فرهنگ فولکلور منطقه تطابق داشته و برای بومیان آن منطقه تداعی کننده گذشته آنان میباشد.با توجه به آنچه گذشت باید توجه داشت روش پذیرایی در اینگونه رستورانها برگرفته از همان فرهنگ فولکلور مردم منطقه میباشد.

 

  • کافی شاپ

این مکان همانطور که از نامش پیداست درگذشته  محل تهیه و سرو انواع قهوه بوده اما امروزه به محل تهیه و سرو انواع نوشیدنیهای سرد و گرم غیر الکلی ونیز انواع شیرینی و کیک و در بعضی نقاط حتی انواع اسنک و اغذیه سبک مبدل گردیده.لازم به ذکر است امروزه کافی شاپ در هتلها علاوه بر ارائه خدمات بالا.محل سرو صبحانه نیز میباشد.از ویژگیهای قابل توجه دیگر کافی شاپ در هتلهای بزرگ و مجلل باید به ساعت کاری آن که بصورت 24ساعته آماده ارائه خدمات به میهمانان میباشد علی الخصوص میهمانانی که نیاز به پذیرایی خارج از ساعت کاری رستوران دارند اشاره کرد.

 

  • تی لانج

مکانی است آرام  در مجاورت لابی هتل که جهت استراحت کوتاه مدت میهمان فراهم میگردد.در مکان فوق بجای استفاده از میز و صندلی از مبلمان و کاناپه های راحت و میزهای کوتاه استفاده شده وهیچگونه سرویسی به جز زیر سیگاری و گلدان روی میزها قرار ندارد. فضای آن عموما کوچکتر از لابی بوده و در گوشه وکنار آن اسند روزنامه وگاهی مجله قرار دارد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارتباط با کوله گرد call to action backpack-surfer